Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Termékek Menü

Nyelv

Hungarian hu
English en

GY.I.K. / FAQ

Gyakran Ismételt Kérdések a Folly Arborétumról és a Folly Webshopról

Tartalomjegyzék -  a gyors eléréshez:
 
 
 
1. Nyitva van az arborétum?
Igen, az Arborétum egész évben nyitva tart, aktuális nyitvatartásunk: https://www.folly.hu/nyitvatartas
 
2. Ünnepnapokon is nyitva tart az Arborétum?
Igen, az Arborétum egész évben, Karácsony (december 24-25.) kivételével ünnepnapokon is nyitva tart, aktuális nyitvatartásunk: https://www.folly.hu/nyitvatartas
 
3. Milyen az időjárás az Arborétumban? Érdemes elindulnunk?

Az arborétum szeles, viharos időben (40 km/h állandó szélsebesség felett) kizárólag saját felelősségre látogatható. Ilyen időjárási körülmények között a kertben történő séta, illetve a fák alatti tartózkodás nem ajánlott.

 
4. Esőben, esős időt követően is biztonságosan látogatható az Arborétum?
Igen, tekintettel arra, hogy a kert alsó és középső részében szilárd burkolatúak a sétautak. A felsőbb területeken is mulccsal szórtak a sétautak, így sártól nem kell tartani.
 
5. Pedagógus igazolványra van kedvezmény a belépőjegy árából?
Pedagógus igazolványra nem áll módunkban kedvezményt adni a belépőjegyeink árából. https://www.folly.hu/belepojegy
 
6. Újságíró igazolványra van kedvezmény a belépőjegy árából?
Újságíró igazolványra nem áll módunkban kedvezményt adni a belépőjegyeink árából. https://www.folly.hu/belepojegy
 
7. 70 év feletti látogatók ingyen bejöhetnek?
Nem, 70 év feletti látogatóinktól kérjük, szíveskedjenek megváltani a nyugdíjas belépőjegyet. https://www.folly.hu/belepojegy
 
8. Ki vehet családi jegyet?
Családi jegyünket a szülőknek, édesapának és édesanyának, valamint kiskorú gyermekeiknek (18 éves korig) kínáljuk. https://www.folly.hu/belepojegy
 
9. Egyénileg bejárható a kert vagy csak vezetéssel? Mennyi idő alatt?
Igen, az öthektáros kert egyénileg is bejárható, ez cca. 1,5 – 2 órát vesz igénybe.
 
10. Bejárható az arborétum babakocsival?
Igen, az alsóbb része, tekintettel arra, hogy a kert alsó és középső részében szilárd burkolatúak a sétautak.
 
11. Kerekesszékkel bejárható-e az arborétum? Akadálymentes-e az arborétum?
Az Arborétum részben akadálymentesített – éttermünk, illetve szociális helyiségeink kerekesszékkel is megközelíthetők. A kert alsó és középső részében szilárd burkolatúak a sétautak, kerekesszékkel bejárhatók.
 
12. Kutyával be lehet-e jönni az arborétumba?
Növényeink védelme érdekében kutyákat és más házi kedvenceket nem áll módunkban beengedni arborétumunkba. A kutyák számára kennelt helyeztünk el a bejáratban, a kert látogatás idejére a kutyák a kennelben maradhatnak.
 
13. Kicsi kutyával, hordozóban tartva bemehetünk a kertbe?
Nem, kicsi kutyát sem lehet behozni az arborétumba – táskában, hordozóban sem.
 A kutyák számára kennelt helyeztünk el a bejáratban, a kert látogatás idejére a kutyák a kennelben maradhatnak.
 
14. Kerékpárral érkezem. Bevihetem magammal a biciklit a kertbe? Hol tudom tárolni?
Kerékpárját a bejáratban, a kerítés belső oldalán található, vagy a parkolóban található, nem őrzött kerékpártárolóban tudja elhelyezni. Az Arborétum kerékpárral nem bejárható.
 
15. Ki kell, hogy nyomtassam a szallas.hu kedvezményre jogosító kuponját vagy elég, ha felmutatom a telefonomon?
Kérjük, a kedvezményre jogosító kupont szíveskedjenek kinyomtatni és a belépéskor kollégáinknak átnyújtani.
 
16. Ki kell, hogy nyomtassam a Kártyapláza vouchert vagy elég, ha felmutatom a telefonomon?
Kérjük, a vouchert szíveskedjenek kinyomtatni és a belépéskor kollégáinknak átnyújtani.
 
17. Mit kell tudnom az ajándékutalványok beváltásáról?
Az ajándékutalványok kizárólag az érvényességi időn belül használhatók fel, az ajándékutalvány összege bármire levásárolható, illetve bármilyen szolgáltatásra beváltható az arborétumban. Az ajándékutalványt egy alkalommal lehetséges felhasználni, az esetlegesen megmaradt összeg más időpontra nem vihető át. Amennyiben programra szeretné felhasználni, a meghirdetett dátumok előtt legalább 2 munkanappal írásban jelezze szándékát az info@folly.hu e-mail címen.
 
18. Online, a Folly webshopjában tudok belépőjegyet venni?
Igen, teljes árú (felnőtt) és kedvezményes (gyermek és nyugdíjas) belépőjegy vásárlására van lehetőség a webshopunkban.
 
19. Miért kell külön belépőjegyet vásárolni, ha csak az étterembe akarok bemenni?
Tekintettel arra, hogy az étterem a Folly Arborétum területén található, külön nem látogatható, ezért belépőjegy váltására van szükség akkor is, ha Ön az étteremben szeretne ebédelni vagy vacsorázni.
 
20. Lehet SZÉP kártyával fizetni? Hol használhatom a SZÉP kártyámat?
Igen, mind a bejáratban, mind az étteremben elfogadjuk a SZÉP kártyát – belépőjegy és programjegy vásárlására, valamint az éttermi szolgáltatások kifizetésére. A Folly shopban és növényárudánkban található termékeket nem lehet SZÉP kártyával fizetni.
 
21. Mire jogosít fel az, hogy törzskártya tulajdonos vagyok? Szolgáltatásra miért nem tudom érvényesíteni a kedvezményt? Törzskártyával jár a vásárlásra kedvezmény a Folly shopban?
Törzskártya programunkról bővebb információ: https://www.folly.hu/torzskartya. Törzskártya tulajdonosaink a vásárlástól számítva egy évig korlátlan alkalommal, térítésmentesen látogathatják az arborétumot és webshopon történő vásárlás esetén – kizárólag abban az esetben, ha vásárlás előtt jelzik -, valamint belépős programjaink jegyárából ugyancsak 10% kedvezményt biztosítunk. Helyszíni vásárlás esetén nem tudunk kedvezményt biztosítani. További kedvezményre a törzskártya nem jogosítja fel a tulajdonosát.
 
23. Lehet drónnal fényképezni az arborétumot?
Vendégeink nyugalma érdekében kérjük, hogy a drónos felvételek készítésétől tekintsenek el látogatóink.

 

 

 
1. 20 fős vagy annál nagyobb busszal megközelíthető az Arborétum?
A kert nagy busszal nem közelíthető meg tekintettel arra, hogy az Arborétumhoz vezető utak keskenyek, egysávosak, támfallal szegélyezettek.
 
2. Le lehet parkolni az Arborétumnál?
Igen, az arborétum előtt tágas, döngölt murva borítású terület áll rendelkezésre a parkolásra. A területen álló gépjárművekért és az autókban hagyott értékekért felelősséget nem vállalunk.
 
3. Van elektromos töltőállomás a Follyban? Fel tudom tölteni az eletromos autómat / e-bike-omat?
Igen, Arborétumunkban mind elektromos autók, mind e-bike-ok töltésére van lehetőség. Az elektromos autó töltő a pakolásra kijelölt területen található, 5 töltősfejes torony áll a vendégek rendelkezésére. E-bike töltőnk a bejáratban található, a berendezés hat kerékpár egyidejű töltésére alkalmas.
 
4. Ha a javasolt útirányt követve hagyjuk el az Arborétumot, hova érünk? Egyirányú az út?
Az Arborétumhoz vezető utak keskenyek és egysávosak, a 71-es főútról letérve dombon felfele kell haladni, néhol meredek kapaszkodókkal, visszafele, a 71-es főút irányában meredek lejtőkkel. A forgalom nem egyirányú, így kérjük, óvatosan közlekedjenek.
 
5. Milyen messze van a vasútállomás / buszmegálló? Hogyan jutok onnan az Arborétumba?
Vonattal érkezve Badacsonyörs állomáson leszállva, átkelve a 71-es úton, a Szőlő utcán elindulva, a Szent Antal-kápolnánál jobbra fordulva végig a Szőlő utcán, majd tovább a Mandulás úton, arról balra letérve az Arborétum útra és végül a Kápolnavölgyi útra jobbra fordulva közelíthető meg az Arborétum (cca. 16 perc, 1,6 km).
Távolsági busszal érkezve Badacsonyörs Kemping buszmegállónál leszállva (Keszthely irányából érkezve a 71-es úton átkelve) a gumiszervíz melletti közön elhaladva, a Mandulás út és az Arborétumi út kereszteződésében az Arborétumi útra rátérve, azon egyenesen tovább haladva és végül a Kápolnavölgyi útra jobbra fordulva érhető el az Arborétum (cca. 20 perc, 600 m).
 
6. Mikor indulnak a hajók Badacsonyból? Hogyan közlekedik a balatoni komp?

 

 

 
1. A Folly minden terméke megvásárolható a webshopban és a helyi Folly shopban is?
Igen, termékeink egyaránt megvásárolhatók a webshopunkban és a helyszínen is – kivételt képeznek ezalól  a növényáruda termékei. https://www.folly.hu/webshop. Emellett webshopunkban teljes árú (felnőtt) és kedvezményes (gyermek és nyugdíjas) belépőjegy vásárlására is van lehetőség. 
 
2. Belépőjegyet szeretnék ajándékba, de nem találom webshop-jukban.
Belépőjegy - teljes árú (felnőtt) és kedvezményes (gyermek és nyugdíjas) - webshopunkban vásárolható. A látogatás előtt legkésőbb 24 órával vásárolható meg, névre szól, át nem ruházható. A megjelölt napon, egyszeri belépésre jogosítja fel a tulajdonosát, a beléptetésnél a személyazonosság és az esetleges kedvezmény jogosultság igazolása szükséges. 

A belépőjegy ajándékba is adható. Kérjük, ebben az esetben az online vásárlás során a megjegyzés rovatba a megajándékozott adatait szíveskedjen megadni. Ha nem tudja pontosan melyik napon használná fel a megajándékozott, akkor a belépőjegy helyett ajánljuk figyelmébe a tetszőleges összeggel választható ajándékutalványunkat. Az utalvány egy évig érvényes, összege pedig Arborétumunkon belül bármire levásárolható (belépőjegyre, éttermi fogyasztásra, shop-ban termékvásárlásra, programjegyre), az utalványon szereplő összeg egy alkalommal használható fel, az esetlegesen fennmaradó összeg felhasználása más időpontra nem vihető át.

3. Kötelező regisztrálnom vásárlásnál?
Nem, ez pusztán egy remek lehetőség, ha később is vásárolni kíván áruházunkból.
 
4. Rendelhetek a lakcímemről eltérő címre?
Természetesen, a vásárlás során a szállítási címnél azt a címet kérjük megadni, ahova a csomagot küldeni szeretné. 
 
5. Milyen fizetési módok közül választhatok?
Fizethet utánvéttel a futárnak, vagy elektronikusan Simple Pay segítségével, de lehetőség van banki átutalásra is. Amennyiben a termékeket személyesen veszi át, úgy készpénzes vagy bankkártyás fizetést választhat.
 
6. Banki átutalás esetén, milyen számlaszámra utalhatok?
Kedvezményezett bankja: MBH Bank
Kedvezményezett neve: Folly Arborétum és Borászati Nonprofit Kft.
Kedvezményezett számlaszáma: 72800030-15336983
 
7. Törzskártya tulajdonos vagyok. Hogyan tudom érvényesíteni az ezzel járó kedvezményem?
A törzskártya tulajdonosoknak járó 10 % kedvezmény kizárólag termékeinkre használható fel, szolgáltatásainkra nem. Ha a kedvezményt érvényesítené szeretné, még vásárlás előtt kérjük, vegye fel a kapcsolatot kollegánkkal a webshop@folly.hu e-mail címen.
 
8. Kártyaplázás utalványomat hogyan tudom beváltani a webshop-os vásárlás során?
Vásárlás előtt kérjük, vegye fel kollégánkkal a kapcsolatot a webshop@folly.hu e-mail címen.
 
9. Mik a szállítási módok?
Házhozszállítás futárszolgálattal vagy boltunkban való személyes átvétel. A borítékban elférő utalványainkat postai úton is el tudjuk küldeni, melynek díja 950 Ft, ebben az esetben a Posta szabályzata szerint 5 munkanapos szállítási határidővel kell számolni.
 
10. Mennyibe kerül a futárral való házhozszállítás?
Amennyiben 30.000 Ft fölött vásárol, INGYEN szállítjuk ki a rendelést, 30.000 Ft összeghatárig egységesen 2.800 Ft a szállítás díja. A díjak kizárólag Magyarország területén érvényesek!
 
11. Külföldre is rendelhetek?
Jelenleg külföldre nem tudunk szállítani.
 
12. Webshopos vásárlásom során akadályba ütköztem. Mi a teendő?
Nem kaptam visszaigazolást a megrendelésemről / Sikertelen bankkártyás fizetéssel ért véget a webshop-on leadott megrendelésem: ilyen esetekben a helyszínen is van lehetőség programjainkra történő jegyváltásra, de ha szeretné bebiztosítani helyét, sikertelen fizetési tranzakció esetén kérjük, szíveskedjen egy új megrendelést indítani és próbálkozzon meg újból a Simple pay fizetéssel.
 
13. Összetört a csomag. Mit tegyek?
A futártól a törött csomagot, kérjük NE VEGYE ÁT!  A sérült csomagról a futárral jegyzőkönyvet kell felvetetni, ezt követően kérjük, jelezze a történteket kollégánknak a webshop@folly.hu e-mail címen. Rendelését újból el fogjuk küldeni Önnek.
Ha mégis átvette törötten a csomagot, a kibontás folyamatát kérjük, dokumentálja fotókkal és vegye fel a kapcsolatot kollegánkkal a webshop@folly.hu e-mail címen. Ha elbírálásunk szerint a csomag a szállítás során sérült meg, természetesen kártalanítjuk Önt.
 
 
 
 
 
1. Mikor nyit az étterem?
Éttermünkben 10:00 órától várjuk vendégeinket kávéval, süteményeinkkel, szörp- és borkóstolókkal. Meleg konyhánk 12:00 órakor nyit.
 
2. Hol tudok kávézni?
Panoráma kávézónk jelenleg zárva tart, kávéval, süteményeinkkel éttermünkben várjuk vendégeinket.
 
3. Hogyan tudok asztalt foglalni az étteremben?
Asztalfoglalás minimum 6 fő esetén lehetséges, maximum 2 óra időtartamra. Az előzetesen lefoglalt asztalt a foglalás időpontját követő 10 percig áll módunkban tartani a vendégeink számára.
Kérjük, hívja központi telefonszámunkat és válassza a Vendéglátás menüpontot: +36-70-333-2569 / 1-es gomb.
Érkezés előtt minimum 1 nappal e-mail-en is fogadjuk asztalfoglalását az asztalfoglalas@folly.hu e-mail címen.
Március 1. - június 15. ill. szeptember 1. - október 31. között hétvégén és ünnepnapokon: legkésőbb 12:00 órára, majd leghamarabb 16:00 órától van lehetőség asztalfoglalásra. Június 16. - augusztus 31. között minden nap: legkésőbb 12:00 órára, majd leghamarabb 16:00 órától van lehetőség asztalfoglalásra.
 
4. Hogyan tudok jelentkezni a kerti programokra?
Programjainkra webshopunkon elővételben lehet jegyet vásárolni, illetve a helyszínen, a bejáratban is megválthatóak a jegyek. https://www.folly.hu/webshop/esemeny-jegyek
 
5. Bort szeretnék kóstolni. Milyen lehetőségeim vannak? Be kell előre jelentkeznem?
A Folly borai éttermünkben kóstolhatók meg, a bejáratban keresse borkóstolós kiegészítőjegyünket. A 2.900 Ft-os borkóstolóban a ház készleten lévő, szezonálisan változó boraiból ajánlunk 3 fajtát. Ideális választás, ha kisebb tételben, egyszerre több ízben szeretné megkóstolni borainkat. Borkóstolónk tartalma 3 x 0,5 dl bor, házi snack. A borkóstolójegy előzetes bejelentkezés nélkül, a helyszínen vásárolható meg.
4 és 5 tételes borkóstolókat, borvacsorákat csoportok számára, egyéni kérésre szervezünk, minimum 10 fő részvételével, borszakértő vezetésével. Egyedi ajánlatkérésével kérjük, forduljon hozzánk az info@folly.hu címen.
 
6. A borászat látogatható?
A borászat nem látogatható – csak interaktív programunk keretében biztosítunk pincelátogatást. https://www.folly.hu/webshop/esemeny-jegyek/folly-szolo-workshop-593
 
7. Milyen költségei vannak a jegyesfotózásnak?
A fotózás résztvevőinek a belépőjegy megváltásán túl nincs más költségük.
 
8. Csoporttal szeretnénk meglátogatni az arborétumot. Van erre lehetőség?
Igen, természetesen a csoportokat is szívesen látjuk, ajánlatkérését, illetve időpontfoglalását kérjük az info@folly.hu e-mail címre szíveskedjenek elküldeni.
 
9. Ha csoporttal érkezünk, nem igénylünk programot, étkezést, csak be szeretnénk lépni az Arborétumba, szükséges ezt előre jelezni?
Köszönjük, ha érkezésükről előre tájékoztatnak minket az info@folly.hu e-mail címen.
 
10. Tudnak szállást biztosítani?
Nem, az Arborétum területén nincs szálláshely. A kert szomszédságában található panzió: https://balatonivendeghaz.hu/ , további szálláshelyekről információ:  https://www.badacsony.com/

 

 

 
1. Viszonteladói partnerük szeretnék lenni. Kihez fordulhatok?
Kérjük, leendő viszonteladóink keressék kollégánkat, Nemes Bálintot közvetlenül a +36-20/3820088-as telefonszámon vagy a nemes.balint@folly.hu e-mail címen.

 

 

 
1. Mikor érhető el az iroda, irodai ügyintézésre mikor van lehetőség? Email-en feltett kérdéseimre mikor kapok választ? 
Irodánk hétköznap 8:00 – 16:30 óra között érhető el a megadott elérhetőségeken. A hozzánk beérkező megkeresésekre ebben az időintervallumban válaszolunk. Hétvégén irodai ügyintézésére nincs lehetőség. https://www.folly.hu/elerhetoseg
 
2. Sajnos váratlan esemény miatt nem tudok részt venni a lefoglalt kerti programon. Hogyan tudom lemondani?
Lemondást (vételár visszafizetése mellett) vagy más időpontra átfoglalást kizárólag írásban, az info@folly.hu címre elküldött e-mailben és minimum 48 órával a program kezdete előtt áll módunkban elfogadni.
Egyéb esetekben nem áll módunkban a lemondás elfogadása és a vételár visszatérítése. A lemondás, illetve más időpontra való átfoglalás csak írásos visszaigazolás esetén érvényes. Az átfoglalási lehetőséget egy alkalommal biztosítunk.
 
3. Esik az eső - lemondhatom a lefoglalt kerti programot?
A Folly Arborétum fenntartja a jogot, hogy extrém időjárási körülmények esetén biztonsági megfontolásból a kültéri programokat más időpontban szervezze meg, ebben az esetben átfoglalási lehetőséget biztosítunk a programra előzetesen jegyet vásárlóknak. Erre vonatkozóan a döntést legkésőbb – az aktuális időjárási viszonyoknak megfelelően - a program kezdete előtt fél órával hozza meg a szervező Folly Arborétum, a vásárlók tájékoztatása a helyszínen történik. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy enyhe esőben a programok megtartásra kerülnek, kérjük gondoskodjon esernyő/esőkabát/széldzseki és csúszásmentes cipő használatáról. Beltéri programjaink minden esetben a meghirdetett időpontban kerülnek megrendezésre.

Keresés